Nový pájecí systém. Zákazník může začít malým pájecím systémem a po té jej postupně rozšiřovat. Další rozšíření může vycházet z nových potřeb zákazníka. Jsou zde dopravní moduly, nástřikový modul, předehřívací modul, který se může rozšířit až na 3 metry. Pájecí modul, chladící modul a pak opět dopravní modul. Další možností jsou výtahy nahoru a dolů.
vstupní dopravník --- nástřik tavidla --- předehřev --- pájecí
vana --- chladicí modul --- výstupní dopravník
Celý systém je řízen PC. Software je také modulově řešen a je schopen vazby podle jednotlivých modulů. Každý modul má možnost individuálního nastavení. A každý modul může běžet různou rychlostí, kterou je možné zvlášť nastavit. Mohou se nastavit různé teploty předehřevu, různá tavidla. Zobrazuje se jaká pájecí slitina se používá, rychlost a teplota, která se nastavuje s přesností plus mínus 0,1 stupně.
Srdcem
pájecího stroje je již známé elektrodynamické čerpadlo.
Modula wave je prakticky první zařízení s vlnou, která je vodorovné. Dopravník je
s pájecími rámy nebo prsty, obojí je možné. Dávkovač
tavidla je sprejový (tryska) nebo postřikový (kartáč). V zařízení mohou
být současně 2 dávkovače. Předehřívací moduly, jsou kombinací konvekčního nebo infra
ohřevu.
Pájecí
modul je výměnný a je možné jej vyměnit během 10-ti minut – to znamená,
že pájecí slitinu můžete vyměnit během 10-ti minut. Pájecí modul je v tzv. „pohotovosti“.
Vana s pájecí slitinou je předehřátá na takovou teplotu, aby byl povrch pájecí slitiny
z bezpečnostních důvodů pevný. Pak opravdu stačí cca 10 minut k úplnému rozehřátí
slitiny. Výměna se děje jednoduchým způsobem, jak je ukázáno na obrázku.
Pájecí čerpadlo je stejné jako současná konstrukce. Změna je v objemu pájecí slitiny, v novém modelu je 60 kg. Je to z důvodu lepšího rozložení tepla v celém objemu slitiny.
Nastavitelný chladící modul. Podobně jako se předehřívá, tak nastavuje i chlazení. Chlazení má velký vliv změnu struktury chlazené slitiny na DPS.
Horizontální dopravník je použit v nové konstrukci pájecího stroje. Systém elektrodynamického čerpadla nepotřebuje žádný sklon, jak je typické pro konkurenční stroje. Proč starý model má sklon? Odpověď je prostá – před 15 lety konstruktéři nechtěli jít proti tehdejšímu trendu výrobců pájecích strojů.
Uživatel může zvolit různé konfigurace. Například konfigurace s dvojím předehřevem. Prakticky pro každou procházející dávku DPS je definováno, jaká je teplota a rychlost. Další moduly umožňují provádět cejchování. Archivace dat je samozřejmostí, přístupová práva (úroveň pro operátora, obsluhu, supervisora, kontrolu, servis), individuální nastavení jednotlivých modulů, definice tavidel, statistiky chyb, atd
Důležité je, že kdykoliv pomocí internetu může být provedena kontrola stroje. Přes internet mohou být napojeni i technici Kirsten Soldering AG a mohou sledovat jak stroje u jednotlivých zákazníků pracují. Jsou zde informace, co zrovna v jakém režimu běží. Kolik pájecích rámů zrovna za hodinu prochází, průměrnou dobu zpracování, provozní hodiny stroje. Důležité je, kdy má být nejbližší údržba a co je v ní třeba udělat.
Krytí je možné dusíkovou atmosférou nebo krycím olejem. Olej nepřichází do styku s pájenou deskou, ale je pouze na povrchu pájecí slitiny. Společnost Kirsten připravuje nový typ dusíkového krytí, které ještě sníží tvorbu případných oxidů. První výsledky jsou velmi slibné. Společnost ABE.TEC, s.r.o. jako první v ČR odzkoušela jako zdroj dusíku – vyvíječ. Tento zdroj dusíku již pracuje jeden rok ve společnosti v Pardubicích.
Volby předehřevu, AOI, automatické hlídaní pájecí vlny dvěma
kamerami. Výšku hladiny je možné sledovat a řídit na 1mm, skladový systém, atd.
Předpokládá se, že pájecí stroj Modula Wave bude v prodeji v polovině roku 2008.